Előfizetés a lapra
566
2016/03/23

Kulturális ismeretterjesztés

Hámori József, interjú, ismeretterjesztés, közgyűlés, TIT

A közelmúltban választotta meg a TIT elnökévé Hámori József akadémikust, neurobiológust a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat közgyűlése. A Magyar Kultúra Napja alkalmából a társulati elnöki terveiről kérdeztük lapunk tudományos tanácsadó testületének a tagját.

551
2016/03/01

Felhívás

adó, adószám, TIT

A tavalyi évben 435.721,- Ft felajánlást kapott a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat, melyet az ismeretterjesztés népszerűsítésére fordítottunk.

2016/02/18

Az MTA TTK és a TIT közös ismeretterjesztő cikkpályázatot hirdet

cikkpályázat, MTA TTK, pályázat, TIT

A Magyar Tudományos Akadémia Természettudományi Kutatóközpontja (MTA TTK) és a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat (TIT) közös ismeretterjesztő cikkpályázatot hirdet a doktoranduszi tanulmányaikat határainkon belül, valamint külföldön jelenleg folytató, vagy tudományos fokozattal már rendelkező fiatal, 35 évesnél nem idősebb kutatóknak. A pályázat célja, hogy a pályázók saját, az élő és élettelen természettudományok területén, illetve határterületein végzett kutatásaikat, illetve azok tudományos hátterét és összefüggéseit közérthető módon közkinccsé tegyék.

513
2015/11/10

ISMERETTERJESZTŐ LAPOK KÖZÖSSÉGEINEK NEGYEDSZÁZADA A TIT-BEN

közösség, meghívó, rendezvény, TIT

Szeretettel várjuk az érdeklődőket! (A részvétel regisztrációhoz kötött.)

294
2014/09/11

Kedves Olvasónk! (TIT Kalmár László Matematika Verseny)

felhívás, matematika, pályázat, TIT, verseny

A Tudományos Ismeretterjesztő Társulat a 2014/2015. tanévre is meghirdeti a TIT KALMÁR LÁSZLÓ MATEMATIKA VERSENYT. Ez sorrendben a negyvennegyedik verseny, mely Magyarország legrégebbi iskolai matematika versenye. A verseny célja a matematikai tudományos ismeretek terjesztése, a matematika népszerűsítése, matematikai tehetséggondozás. A matematika ismeretének és alkalmazásának hangsúlyozása a társadalomban, a gazdasági életben, az egyén személyes boldogulásában. Felkészíteni a tanulókat a matematika tantárgyi alapú továbbtanulásra és a későbbi pályaválasztásra. A tanulók problémamegoldó képességének, kreativitásának összehasonlítása 3-8. osztályosok körében, matematikai tudás mérésének lehetősége objektív eszközök segítségével. A sportszerű verseny és küzdelem népszerűsítése.